ward.instrukcja, Ward Posłaniec z przyszłości

[ Pobierz całość w formacie PDF ]
//-->the WARD*INSTRUKCJA* zgodnie ze słownikiem, „Ward” to osoba, która została sądownieumieszczona pod opieka strażnika lub sadu; czynność dozoru lubwypatrywania; archaicznie: zabezpieczanie, chronienie.SPIS TREŚCIO GRZEZarys sytuacji w 'The Ward'The Ward - główna historiaRozgrywkaINTERFEJS UŻYTKOWNIKAGorące klawiszeLinia statusuKursorGłówne MenuEkwipunekSzybkie zapisanie / załadowanie gryRozmawianie z innymi postaciamiDODATKOWE UWAGIZbliżeniaSystem wentylacjiKolorowa układankaMemorizerPanel medycznyPanel pierścieniaMikroskopO GRZEZarys sytuacji w 'The Ward'Istnienie wszechświata zaczęło się od Wielkiego Wybuchu i skończy się procesem kurczenia,będącym podobnym procesem, ale w odwrotnym kierunku. W przyszłości ludzkość rozwinęła sięwe wspaniałą cywilizację, znaną innym rasom podróżującym w kosmosie jako „Twórcy”. Dziękiswojej przewadze technologicznej Twórcy z łatwością zapewnili trwały układ pokojowy z innymirasami oraz bezkrwawo zaludnili całą galaktykę. Od tej chwili ich jedynym problemem był proceskurczenia się wszechświata, któremu w żaden sposób nie mogli zapobiec. Pomimo swojej przewaginad innymi rasami, Twórcy nie potrafili zmienić praw fizyki wszechświata. Z tego powoduzdecydowali się wysłać ślad swojej obecności poprzez czas, dzięki czemu ludzka cywilizacjamogłaby zostać wzbogacona już na początku swojej historii, co w efekcie spowodowałoby większyrozwój cywilizacyjny pod każdym względem. Taki proces powinien powtarzać się tak często, ażpoziom rozwoju ludzkości osiągnąłby masę krytyczną, pozwalającą na rozwiązanie problemukurczenia się wszechświata.Jedyną rzeczą, którą Twórcy mogą wysłać poprzez czas, są obiekty, zwane artefaktami, któreoczekują na odnalezienie. Obejmuje to różne technologie, które mogą być używane przez dowolnąrasę. Jednakże taki ślad Twórców, nazywany Katalizatorem, może być odebrany tylko przez istotęludzką z wystarczająco zaawansowanym kodem DNA. Energia, która może rozpoznać taką istotę,jest nazywana Arką i jest przechowywana pod powierzchnią Księżyca. Po rozpoznaniu przez Arkępotencjalnego odbiorcy łączy się ona z nim i prowadzi go w kierunku Katalizatora, który oczekujew odległym systemie gwiezdnym o nazwie Draco. Taka istota, chroniona przez Arkę, jest od tegomomentu nazywana Strażnikiem.W grze występują dwie inne rasy: Reptoidzi i Szarzy. Reptoidom udało się pokonać Szarych, którzysłużą im teraz jak niewolnicy. Nie mają oni żadnej własnej technologii; wszystko, czego potrzebują,otrzymują od innych ras. Oczywiście obejmuje to dużą część technologii Twórców, która zostałazaprogramowana na rozpoznanie i pomoc Strażnikowi. Reptoidzi wiedzą to, ale nie zdają sobiesprawy z natury i celu Katalizatora. Wyczuwają jednak jego wielką siłę i dlatego chcą go zdobyć nawłasność. Z tego powodu przez cały czas porywają ludzi i zabierają ich do artefaktu, sprawdzającjego reakcje. Reptoidzi planują następnie pobrać energię Arki od Strażnika, zmodyfikować ją, anastępnie użyć na Reptoidzie, który będzie mógł odebrać Katalizator na Draco. Pewna mała gruparebeliantów Szarych, nazywająca się Frakcją, również oczekuje w tajemnicy na pojawienie sięStrażnika. Zdają sobie oni sprawę, iż jego sukces ma ogromne znaczenia dla wszystkich ras i chcąpomóc mu w jego misji.The Ward - główna historiaGra rozpoczyna się od fikcyjnego lotu będącego częścią programu kosmicznego Apollo. W misjiApollo XIX bierze udział trzech astronautów, a jednym z nich jest David Walker, główny bohatergry. Sekwencja tytułowa pokazuje przerwanie misji poprzez atak UFO. Dwóch członków załogizostaje zabitych, ale Walker sostaje zabrany do podziemnej bazy na Księżycu. Po jego przybyciuFrakcja rozpoczyna atak na bazę, a Walker budzi się w środku konfliktu. Astronauta odnajdujeartefakt, dzięki czemu energia Arki zostaje przetransferowana do niego. Walker, odnaleziony przezkilku żołnierzy Frakcji, otrzymuje polecenie dostania się na pokład statku kosmicznego lecącego naMarsa. Udaje mu się dostać na statek towarowy, gdzie zostaje odkryty, a następnie dostarczony dokolonii porwanych ludzi.Na Marsie Walker musi skontaktować się z osobą nazywającą się Nexus. Nexus przechowuje kluczdo Świętej Góry na Draco, gdzie przechowywany jest Katalizator. Nie jest to proste - na MarsieWalker musi zachowywać się jak detektyw i odkryć najpierw kim jest. Po dokonaniu tego Walkermusi udać się do miasta Szarych, gdzie skontaktuje się z Frakcją. Spotkanie jest przerwane przezReptoidów, a rebelianci, którym uda się przeżyć, kierują Walkera na statek, który zabierze go naDraco.Statek jest kierowany przez Reptoidów, a Walker musi znaleźć sposób na złamanie systemówbezpieczeństwa i dostanie się żywym na Draco. Ponieważ statek został zaprojektowany przezTwórców, główny komputer został zaprogramowany tak, aby go rozpoznać i pomóc mu. Aby dostaćsię do komputera Walker używa implantu sterującego poprzez jednego z członków z załogi,będącego Szarym. Dzięki współpracy z nim Walkerowi udaje się pobić Reptoidów na pokładzie iskontaktować się z komputerem. Po dotarciu na Draco Walker otrzymuje Katalizator i zabiera go naZiemię. Koniec.RozgrywkaNajlepszym podejściem do grania w przygodówkę typu „TheWard”jest dokładne badanie każdejlokacji. Przesuwaj kursor po całym ekranie aby zobaczyć, które rzeczy pasują do powyższegoopisu, próbuj łączenia ze sobą różnych przedmiotów, a także rozmawiaj ze wszystkimi spotkanymipostaciami. Dzięki takiemu postępowaniu gra będzie przebiegała logicznie i sprawnie.Interfejs użytkownikaGorące klawiszeGorące klawisze to klawisze, które mają w grze specjalną funkcję. Są to klawisze:: ESC, F1, F8, F9,<SPACJA>, <TAB>, szary < + > i < - >, <L>.ESC - pozwala na szybkie wyjście lub powrót do głównego menu (jeśli wciśnięty w trakcie gry -również zapisuje obecny stan gry w specjalnym pozycji #0). Jedno wciśnięcie klawiszaESC powoduje wyświetlenie głównego menu, a drugie powoduje wyjście z gry. Wciśnięcieklawisza ESC w czasie wyświetlania animacji w grze powoduje przerwanie animacji. Wniektórych sytuacjach funkcja zapisywania gry jest czasowo wyłączona - dlatego teżniemożliwe jest wtedy wyjście z gry poprzez wciśnięcie przycisku ESC. Aby wyjść z gryw takiej sytuacji należy wcisnąć kombinację <SHIFT> ESC (przytrzymaj <SHIFT> iwciśnij ESC). W tym przypadku obecny stan gry nie zostanie zapisany.F1 - włącza pomoc. Przedstawia informacje o poniższych elementach: LINIA STATUSU, IKONKAEKWIPUNKU, STREFY RUCHU, SKRÓTY KLAWIATUROWE i FUNKCJEPRZYCISKÓW MYSZKI. Uwaga: jest to podstawowa (szybka) pomoc - aby uzyskaćpełny opis należy przeczytać tę instrukcję.F9 - statystyka gry. Po wciśnięciu klawisza F9 na górze ekranu pojawia się statystyka gry: długośćdanej sesji oraz liczba kliknięć lewym i prawym przyciskiem myszki w czasie gry.<SPACJA> - ekwipunek. Poprzez wciskanie klawisza <SPACE> możesz wyświetlać i zamykaćekwipunek.<L> - menu zapisywania/ładowania gry.PRAWY PRZYCISK MYSZKI - WEDŁUG WAŻNOŚCI: przenoszenie obiektu do ekwipunku(jeśli trzymasz obiekt gotowy do użycia, położony w miejscu kursora), zamykanie tekstu (jeśliwidoczny), zamykanie ekwipunku (jeśli otwarty) lub jego otwieranie (jeśli zamknięty). Dlaprzykładu, w sytuacji gdy ekwipunek jest otwarty, Walker trzyma obiekt, a jakiś tekst jestwyświetlony na ekranie, pierwsze kliknięcie prawym przyciskiem myszki powoduje przeniesienieobiektu z powrotem do okna ekwipunku, drugie kliknięcie usunie tekst, a trzecie zamknie oknoekwipunku.PRAWY PRZYCISK MYSZKI - JEŚLI UŻYWANY W OBRĘBIE EKWIPUNKU. Jeśli żadenobiekt nie jest trzymany, kliknięcie w ekwipunek spowoduje wyświetlenie opisu obiektupołożonego pod kursorem. Jeśli w czasie kliknięcia jest trzymany jakiś obiekt, zostanie onumieszczony w ekwipunku.LEWY PRZYCISK MYSZKI - powoduje interakcję w danej scenie, przesuwa bohatera, aktywujetryb PRZECIĄGANIA, aktywuje ekwipunek. Po aktywacji obiekt będzie się przesuwałwraz z kursorem.<TAB> - usuwa z ekranu linię statusu i ikonkę ekwipunku. Dostęp do ekwipunku możesz wdalszym ciągu uzyskać w typowy sposób. Aby wyświetlić linię statusu i ikonkę ekwipunkuwciśnij ponownie <TAB>.<SZARY +>, <INS> - zwiększa głośność muzyki.<SZARY ->, <DEL> - zmniejsza głośność muzyki.<HOME>, <END> - sterują głośnością efektów dźwiękowych.<PGUP>, <PGDN> - sterują głośnością animowanych sekwencji AVI.Linia statusuLINIA STATUSU jest położona na dole ekranu i pokazuje opis strefy interaktywnej, w którejaktualnie znajduje się kursor myszki. Jeśli nie ma linii statusu, Walker przejdzie do tej strefy. Jeślitrzymany jest jakiś obiekt, linia statusu go pokaże. Po umieszczeniu kursora z obiektem w strefieinteraktywnej linia statusu przedstawi proponowane działanie (np. UŻYJ KARTY NASENSORZE). Jeśli chcesz wykonać działanie pokazane przez linię statusu, kliknij lewymprzyciskiem myszki.KursorKursor jest reprezentowany przez mały krzyżyk, a jego środek przedstawia celownik. Jeśli kursorzostanie umieszczony w strefie interaktywnej, zmienia się zna. Jeśli niektóre drzwi sąotwarte, kursor zmienia się w strzałkę (taką samą, jak w przypadku korytarzy wentylacyjnych,gdzie strzałki mogą wskazywać w lewo, w prawo, w górę (do przodu) lub do tyłu, ewentualniekółko (obrót o 180 stopni).Jeśli w ręce trzymasz gotowy do użycia przedmiot, kursor zmienia się z migającego krzyżyka wobracającą się ikonkę tego obiektu.TRYB PRZECIĄGANIA I UPUSZCZANIA: Możliwe jest przeciąganie przez ekran niektórychelementów interfejsu użytkownika i paneli zbliżeń. Wystarczy wcisnąć lewy przyciskmyszki po umieszczeniu kursora na elemencie interfejsu użytkownika, a następnieprzeciągnąć taki element (ikonka ekwipunku, linia statusu, panel ekranu zbliżeń, panelekranu Memorizera, itp.) w wybrane miejsce ekranu i upuścić go.Główne menuNOWA - rozpoczyna grę od początku. Najpierw wywołuje animację wstępną, a następnie samą grę.KONTYNUUJ - kontynuuje grę, w której bierzesz udział. Za każdym razem po przejściu dogłównego menu z trwającej gry, jest ona zapisywana w pozycji #0. Nigdy nie wiadomo cosię stanie.PLIKI - pokazuje listę plików z zapisanymi grami. Z tej listy możesz zapisywać, ładować lubzmieniać nazwy swoich gier.ANIMACJE - możesz wybrać z listy animację, którą chcesz zobaczyć. Możliwy jest wybór trybuodtwarzania „hi colors” lub „true color”, z lub bez napisów oraz bez dźwięku. Tutajmożesz również zdecydować, czy po uruchomieniu demo ma być odtwarzany zwiastungry.OPCJE - pozwala na dopasowanie głośności muzyki, dźwięku i głosu. Procedura regulacji jestbardzo prosta: po prostu kliknij w linię głośności, a będzie się ona zwiększała/ zmniejszałazgodnie z zaznaczonym poziomem.INFO - zobacz osoby, które stworzyły tę grę. Hmm, to jest to, co twórcy uznali za „przedstawieniesię”. Dziwni ludzie.WYJDŹ - powrót do Windows. Jeśli nie lubisz klikania, wciśnij ESC.EkwipunekEkwipunek jest reprezentowany przez ikonkę pokazującą orła Apollo XIX. Do ekwipunku możeszuzyskać dostęp poprzez wciśnięcie klawisza <SPACJA> lub umieszczenie kursora myszkina tej ikonce.TRYB PRZECIĄGANIA I UPUSZCZANIA - Możesz przeciągać okno ekwipunku po ekranie iumieścić je w położeniu, które ci najbardziej odpowiada. Kliknij po prostu lewym [ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • cukierek.xlx.pl
  • © 2009 Po zniszczeniu przeszłości przyszedł czas na budowanie przyszłości. - Ceske - Sjezdovky .cz. Design downloaded from free website templates