[ Pobierz całość w formacie PDF ]
Wykonanie konturów z fotografii
Pozbywamy się koloru z obrazka wybierając z menu
Obrazek>Tryb>Kolor Lab (Image>Mode>Lab Color)
.
Klikamy kanał
Jasność (Lightness)
na palecie
Kanały (Channels)
.
Z menu wybieramy
Obrazek>Tryb>Skala szarości (Image>Mode>Grayscale)
i odpowiadamy twierdząco na pytanie
czy
Usunąć inne kanały? (Discard Color Information?)
.
Wybieramy z menu
Obrazek>Dopasuj>Krzywe (Image>Adjustments>Curves)
.
Edytujemy linię odniesienia zmieniając tonację zdjęcia. W moim przykładzie dokonałem zmian jak na zrzucie ekranu.
Teraz rozjaśnimy szarości na obrazie.
Z menu wybieramy
Obrazek>Dopasuj>Zastąp kolor (Image>Adjustments>Replace Color)
.
W wyświetlonym oknie dialogowym, narzędziem kroplomierz wskazujemy szary kolor na naszym obrazie. Za pomocą
suwaka
Zastępowanie (Replacement)
zwiększamy
Jasność (Lightness)
wybranego koloru. Jeżeli zajdzie taka
potrzeba to można wybrać kroplomierz ze znakim "
+
" i dodać do wybranego koloru inny odcień szarości znajdujący się
na naszym obrazie. Takim sposobem można rozjaśnić wszystkie szarości, jednak należy pozostawić delikatne odcienie,
które posłużą nam w dalszym etapie do wykonania dodatkowych konturów.
Teraz wybieramy z menu
Filtr>Wyostrzanie>Maska wyostrzająca (Filter>Sharpen>Unsharp Mask)
.
W wyświetlonym oknie dialogowym pierwszym z parametrów,
Wartość (Amount)
określamy siłę wyostrzania obrazu i
ustalamy dla niego maksymalną wartość 500%.
Za pomocą parametru
Promień (Radius)
określamy ilości pikseli krawędzi naszego obrazu, branych pod uwagę w
procesie wyostrzania. Należy tak balansować tym parametrem, aby z pozostawionych lekkich szarości na naszym
obrazie uzyskać wyraźny kontur. W moim przykładzie takie kontury uzyskałem między innymi na krawędziach okien,
drzwiach samochodu, bagażniku.
Trzecim parametrem jest
Próg (Threshold)
. Za jego pomocą wskazujemy wielkości krawędzi (pikseli) do wyostrzenia
na edytowanym obrazie. W naszym przypadku te krawędzie muszą być wyraźne i ostre, więc zmniejszamy tą wartość
do zera.
Teraz zmienimy szare kontury w czarne używając polecenia
Próg (Threshold)
.
Ponieważ po takim zastosowaniu możemy polepszyć wybrane fragmenty i równocześnie pogorszyć już dobre,
powielamy warstwę tła.
Klikamy prawym przyciskiem myszki na jej nazwie i z rozwiniętego menu wybieramy
Powiel warstwę (Duplicate
Layer)
. Możemy również użyć skrótu klawiszowego
Ctrl+J
.
Wybieramy z menu
Obrazek>Dopasuj>Próg (Image>Adjustments>Threshold)
.
W wyświetlonym oknie dialogowym przesuwamy suwak w prawo tak, aby z widocznych na obrazie szarych krawędzi
powstały czarne.
Teraz wybieramy narzędzie
Gumka (Eraser Tool)
. Na pasku opcji u góry ekranu ustalamy małą, twardą, końcówkę
pędzla. Wymazujemy zbędne fragmenty na powielonej warstwie.
Tak jak napisałem wcześniej, po zastosowaniu polecenia
Próg (Threshold)
na powielonej warstwie poprawiliśmy
wybrane kontury (w moim przykładzie na samochodzie), jednak na niektórych fragmentach pogorszyły się one i dużo
lepiej wyglądały przed zastosowaniem polecenia
Próg (Threshold)
.
W takim przypadku wstawiamy między dwie warstwy, nową, roboczą białą warstwę.
Wybieramy z menu
Warstwa>Nowa>Warstwa (Layer>New>Layer)
. Wypełniamy nowopowstałą warstwę kolorem
białym i umieszczamy między dwiema warstwami obrazu.
Uaktywniamy pierwszą warstwę (tą na samej górze) i narzędziem gumka wymazujemy zbędne fragmenty (w moim
przykładzie głównie z samochodu).
Po wymazaniu zbędnych fragmentów z pierwszej warstwy, łączymy ją z białą warstwą roboczą wybierając z menu
Warstwa>Połącz w dół (Layer>Merge Down)
.
Teraz narzędziem
Gumka (Eraser Tool)
możemy wymazać te fragmenty z kopii warstwy tła, które pozwolą na
uwidocznienie lepiej wyglądających fragmentów na warstwie tła.
W moim przykładzie wymazałem między innymi fragmenty chodnika i domu.
Spłaszczamy obrazek wybierając z menu
Warstwa>Spłaszcz obrazek (Layer>Flatten Image)
.
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
© 2009 Po zniszczeniu przeszłości przyszedł czas na budowanie przyszłości. - Ceske - Sjezdovky .cz. Design downloaded from free website templates