[ Pobierz całość w formacie PDF ]
Wprowadzenie do informatyki
ĆWICZENIA I
Systemy liczbowe - konwersja
1.
Dokonaj konwersji zapisu nastę pujących liczb z systemu o podstawie
10
na liczby w
systemach o podstawach 2, 8 i 16.
a) 172 b) 517 c) 778 d) 13 e) 76
f) 110 g) 300 h) 205 i) 470 j) 812
2.
Dokonaj konwersji zapisu nastę pujących liczb z systemu o podstawie
2
na liczby w
systemach o podstawach 8, 16 i 10.
a) 11100 b) 1011110001
c) 1000101000 d) 10010010
e) 110011101 f) 10111000
g) 100100110 h) 10101000
i) 1010000 j) 1000101
3.
Dokonaj konwersji zapisu nastę pujących liczb z systemu o podstawie
16
na liczby w
systemach o podstawach 2, 8 i 10.
a) F2 b) 111 c) AAA d) 100 e) 1AB
f) 125 g) FF h) F0 i) ABC j) 305
5.
Dokonaj konwersji zapisu liczby z systemu o podstawie
7
na system o podstawie 5.
a) 565 b) 100 c) 64 d) 40 e) 166
f) 300 g) 254 h) 32 i) 636 j) 51
6.
Dokonaj konwersji zapisu liczby z systemu o podstawie
5
na system o podstawie 11.
a) 1234 b) 1024 c) 2000 d) 1421 e) 3210
f) 1001 g) 2041 h) 4321 i) 3211 j) 3113
7.
Dokonaj konwersji zapisu liczby z systemu o podstawie
13
na system o podstawie 9.
a) C99 b) 2A1 c) 81 d) 65 e) 3CC
f) 910 g) A16 h) 512 i) 245 j) 40C
Izabela Szczęch
Strona1
4.
Dokonaj konwersji zapisu nastę pujących liczb z systemu o podstawie
8
na liczby w
systemach o podstawach 2, 16 i 10.
a) 123 b) 450 c) 177 d) 75 e) 22
f) 10 g) 20 h) 254 i) 222 j) 512
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
© 2009 Po zniszczeniu przeszłości przyszedł czas na budowanie przyszłości. - Ceske - Sjezdovky .cz. Design downloaded from free website templates