wycieraczki, FIAT MAREA zbiór instrukcji

[ Pobierz całość w formacie PDF ]
BRAVOMANa zmagania z wycieraczkami przednimi :)
W dniu wczorajszym, pomimo opadów i niskiej temperatury, ochoczo zabra³em siê za przywróceniu moim wycieraczkom u³ozenia
poziomego. Wbrew pozorom, by³o to ³atwiejsze ni¿ przypuszcza³em, bo jak siê okaza³o, chodzi³o tiko o debiln¹ blaszke która przekrêci³a siê
na trzpieniu napêdowym silniczka. Poni¿ej zamieszczam kilka fotek z naprawy. Moze siê kiedys komuœ przydadz¹
Na fotce widoczny jest mechanizm œwie¿o wyjêty z samochodu - mechanizm jest przestawiony, w takim po³o¿eniu wycieraczki stoj¹ na
Przed przyst¹pieniem do jakich kolwiek napraw, najlepiej od³¹czyæ silniczek, od reszty, podpi¹æ do kostki i w³¹czyæ na chwilê w³¹cznik
wycieraczek - niech sobe silnik pochodzi. Kiedy go wy³¹czymy, kó³eczko stanie w pozycji wyjœciowej - trzeba uwa¿ac, ¿eby podczas
naprawy nie zmieni³o swojego po³ozenia, poniewa¿ wycieraczki bêda szaleæ
W³asnie w tym miejscu powsta³a usterka. Do tego trójk¹ta , trzema œrubami przymocowany jest silniczek, œrodkowy otwór to otwór na
trzpieñ napêdowy z silniczka, trzpieñ jest po³¹czony z mechanizmem blaszk¹ w kolorze z³otym, która dokrêcana jest do trzpienia
Silniczek - jaki jest, ka¿dy widzi, on jest sprawny, to nie jego wina ¿e wycieraczki sta³y na sztorc
Miejsca wskazane na fotce, zosta³y obficie potraktowane WD 40 i smarem, dziêki czemu w chwili obecnej wycieraczki
chodza lepiej ni¿ dwa lata temu , kiedy kupi³em ten samochód
To w³aœnie ta niepozorna, nie rzucaj¹ca sie w oczy z³otawa blaszka ( w momencie kiedy silniczek jest w³¹czony, robi ona ruchy okrê¿ne
a osi¹ jest miejsce mocowania trzpienia), okrêci³a siê na trzpieniu napêdowym i spowodowa³a, ze wycieraczki stanêly na BACZNOSÆ.
Po odpowiednim ustawieniu blaszki na trzpieniu i dokrêceniu jej ( ze szczególnym zwróceniem uwagi, ¿eby kó³eczko od styków siê nie
obróci³o), zadanie zosta³o wykonane, czyli mechanizm zosta³ ustawiony tak, ¿e wycieraczki spoczê³y na podszybiu)
Elementy , wzglêdem siebie powinny byæ ustawione tak jak na fotce - (mo¿e nie widaæ za dok³adnie). Taki k¹t ustawienia elementów,
zapewnia sprawne dzia³anie wycieraczek, oraz ich powrót na podszybie( po wykonanej robocie)
znowu wiele nie widaæ, ale trza mi wierzyc na s³owo - wszystko jest ustawione jak nale¿y i gotowe do w³o¿enia do Bravolota
Tak to wygl¹da jak by kto nie wiedzia³, w to miejsce przychodzi mechanizm
Po w³ozeniu i przykrêceniu - warto przykrêciæ jedn¹ wycieraczkê i sprawdziæ, czy efekt naszej pracy ( by³o nie by³o- czasoch³onnej ) jest
zadowalaj¹cy. Jeœ³i nie, trzeba zrobiæ poprawkê reguluj¹c z³otawa blaszkie
Po ustawieniu mechanizmu i stwierdzeniu i¿ efekt jest zadowalaj¹cy, oraz po przykrêceniu ca³ego ustrojstwa do reszty samochodu, nale¿y
na silniczek za³o¿yæ foliowy woreczek ( tzw. zamontowany fabrycznie) który niestety mo¿e okazaæ siê dziurawy - tak jak w moim
przypadku. Wtedy nalezy zastosowac w³asne dostêpne srodki i DOIZOLOWAÆ silniczek wykombinowanym wczeœniej kawa³kiem folii.
Ja zrobi³em to tak - kawa³ek grubej folii budowlanej i kawa³ek sznurka - to wszystko zastosowane razem , da³o silniczkowi pewoœæ, ¿e
przez kilka nastêpnych sezonów nie zamoknie.
[ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • cukierek.xlx.pl
  • © 2009 Po zniszczeniu przeszłości przyszedł czas na budowanie przyszłości. - Ceske - Sjezdovky .cz. Design downloaded from free website templates