wymiana tarcz&kloków rev.1, Alfa Romeo

[ Pobierz całość w formacie PDF ]
Wymiana klocków hamulcowych i tarcz tylnych w AR 156 2.0 TS.
Wymiana tarcz i klocków w samochodzie to podstawowa naprawa układu hamulcowego.
Postaram się przekazać wam własne opinie i sugestie na które się natknąłem podczas
wymiany tarcz oraz klocków w mojej Belli.
Postanowiłem stare tarcze przetoczyć, ze względu na niski koszt usługi-znajomy mi to zrobił
za 30zł, Normalnie to 70zł.
Klocki oczywiście nowe.
Sprzedawca w sklepie z częściami do AR mocno zachwalał ww. klocki, tłumacząc Ŝe nie
piszczą, a i cena niewygórowana- dałem się skusić.
Skoro juŜ miałem klocki i przetoczone tarcze zabrałem się do rozbierania mojej Belli.
Acha odnośnie tarcz to po przetoczeniu mają 7mm kaŜda (nowa ma 10mm)
No to zaczynamy:
1.
Najpierw czysta robota czyli luzujemy r
ę
czny:
Zaciągnąć do połowy by łatwiej się pracowało, a następnie podwaŜamy osłonę w celu
demontaŜu.
tu podwaŜyć zatrzask
ten koniec jest wsuwany
NaleŜy zacząć od podwaŜenia z przodu bo tam jest zatrzask.
Z tyłu jest element wsuwany do tapicerki.
www.forum.alfaholicy.net
1
Po zdjęciu osłony ręcznego luzujemy linkę, tuŜ koło śruby jest zabezpieczenie które naleŜy
odgiąć by łatwiej odkręcać śrubę
zabezpieczenie
Jak juŜ zluzujemy linkę- ręczny opuszczamy by łatwiej zdjąć linkę z zacisku.
2.
Zdejmujemy koło
Luzujemy śruby w kołach, podpieramy bellę klockami co by mam na glebę nie upadła i
podnosimy auto.
Trzeba dodatkowo podło
Ŝ
y
ć
co
ś
pod auto by nie stało tylko na lewarku
.
Po zdjęciu koła ukazuje nam się tarcza i zacisk hamulcowy.
3.
Odł
ą
czamy link
ę
od hamulca r
ę
cznego.
JeŜeli wystarczająco poluzowaliście linkę to nie będzie problemu z jej odpięciem od zacisku.
Uchwyt linki
www.forum.alfaholicy.net
2
4.
Odł
ą
czamy zacisk i tarcz
ę
Luzujemy lekko przewód doprowadzający płyn- nie odkręcamy poniewaŜ przewód się
będzie skręcał!
odkręcamy dwie śruby
mocujące zacisk
Teraz przy uŜyciu śrubokręta moŜemy wyciągnąć zacisk wraz z klockami .
Nie trzeba podkładać nic pod tłoczek-sam się nie wysunie.
Zaciskamy węŜyk z płynem i odkręcamy zasilanie zacisku kręcąc całym zaciskiem.
W ten sposób mamy zacisk i klocki zdemontowane, jeszcze pozostaje nam tarcza
Odkręcamy jedną śrubę
JeŜeli śruba nie che nam się odkręcić moŜna puknąć w nią młotkiem.
Następnie wystarczy trochę obstukać tarczę małym młotkiem w kilku miejscach i schodzi bez
większych trudów.
Nie nale
Ŝ
y stuka
ć
po powierzchni ciernej tarczy
.
www.forum.alfaholicy.net
3
5.
Wciskanie tłoczka
Zdemontowany zacisk wkładamy do imadła a następnie musimy skorzystać z pomocy
kolejnych dwóch rąk a więc wołamy brata, ojca, kolegę w ostateczności Ŝonę ;-)
rys 1 rys 2 rys 3
Na rys1 mamy świeŜo zdemontowany zacisk, osoba która nam pomaga dociska tłoczek
trzonkiem młotka(rys2) my zaś przy pomocy szczypcy wkręcamy zgodnie z kierunkiem
wskazówek zegara tłoczek, efekt końcowy wygląda tak jak na rys3. NaleŜy uwaŜać by nie
„uszczypnąć’ osłony gumowej tłoczka.
6.
Czyszczenie
Przed montaŜem naleŜy zacisk wyczyścić szczotką drucianą, dobrze jest równieŜ poluzować
sobie odpowietrznik poniewaŜ teraz jest wygodniej.
Czyścimy równieŜ mocowanie zacisku oraz wylewamy stary płyn z zacisku luzując
odpowietrznik.
miejsce gdzie klocek
jest osadzony czyścimy
pilnikiem
przecieramy rozpuszczalnikiem
równieŜ pierścień magnetyczny
Jeszcze tylko kontrolne sprawdzenie czy nie ma innych uszkodzeń i…. montaŜ!
7.
Monta
Ŝ
Zaczynamy od :
·
przykręcenia tarczy,
·
następnie wkręcamy przewód zasilający kręcąc całym zaciskiem,
·
odpinamy zacisk na przewodzie,
·
wkładamy klocki na swoje miejsce,
·
zakładamy zacisk,
www.forum.alfaholicy.net
4
·
wkręcamy śruby mocujące zacisk,
·
podłączmy linkę ręcznego.
Tym oto sposobem mamy wymienione tarcze oraz klocki w jednym kole naszej belli, druga
strona bardzo podobnie jak pierwsza ;-)
JeŜeli juŜ zrobiliśmy obie strony a dodatkowych części i śrubek nam nie zostało – oznacza Ŝe
jesteśmy na dobrej drodze.
8.
Odpowietrzanie
Po zakończonym montaŜu naleŜy odpowietrzyć układ hamulcowy.
Ja osobiście postanowiłem wymienić przy okazji płyn. Strzykawką odessałem zawartość
zbiorniczka i uzupełniłem nowym
DOT 4
.
Znowu musimy skorzystać z pomocy innej osoby.
Zaczynamy od prawego tylnego koła, następnie lewe, prawy przód, lewy przód.
Rys1
Rys2
Do wcześniej opróŜnionego zbiorniczka nalewamy do pełna nowy płyn.
Na wcześniej poluzowany (ale dokręcony) odpowietrznik zakładamy węŜyk i klucz – resztki
starego płynu łapiemy do pojemnika.
Osoba która nam pomaga delikatnie (auto wciąŜ podniesione) wsiada za kierownicę-sprawdza
czy na pewno ręczny jest opuszczony.
Pomocnik zaczyna pompować pedałem hamulca ok. 10razy potem wciska go i trzyma – my
zaś jak rys2 odkręcamy odpowietrznik aŜ płyn pojawi się w węŜyku i zaraz po chwili jak
pedał hamulca „wpadnie” w dół zakręcamy odpowietrznik- moŜna puścić pedał hamulca.
Operację powtarzamy (ok. 5-10razy)aŜ przestaną lecieć bąbelki powietrza w węŜyku – ja
osobiście upuszczałem ok. 100ml.na kaŜde koło by usunąć stary płyn hamulcowy z
przewodów.
Na koniec sprawdzamy czy tarcza się kręci czy nie pracuje zbyt cięŜko.
www.forum.alfaholicy.net
5
[ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • cukierek.xlx.pl
  • © 2009 Po zniszczeniu przeszłości przyszedł czas na budowanie przyszłości. - Ceske - Sjezdovky .cz. Design downloaded from free website templates