[ Pobierz całość w formacie PDF ]
Ciepło się zrobiło, więc przyszedł czas, aby wymienić filtr kabinowy.
Potrzebne narzędzia
Klucz torx/gwiazdka T20
Większy śrubokręt płaski lub płaskownik. Ja użyłem plastikowych „łomików” do wyciągania spinek
tapicerki.
Płaskownik brzeszczot lub linijka do podtrzymania pierwszego filtra.
W przypadku samochodu z navi DVD potrzebne będą okrągłe uchwyty do wyciągania radia.
Przewidywany czas – dla nowicjuszy ok. 30-45 min, dla wprawionych – ok. 20-25 min.
Zaczynamy od demontażu plastikowego elementu bocznego z wyłącznikiem poduszki pasażera. Zamocowany
jest na trzech metalowych zaczepach. Podważamy płaskim śrubokrętem lub płaskownikiem (ja użyłem „łomika”
do spinek) w miejscach mocowania zaczepów.
Po wyjęciu odpinamy kostkę od wyłącznika naciskając na języczek brązowej kostki.
Otwieramy schowek, wyciągamy kalkulator navi. Odpinamy kostki z przewodami. Każda ma na środku
języczek, który trzeba nacisnąć, aby zwolnić blokadę. W samochodach bez navi ten punkt pomijamy.
Kluczem torx T20 odkręcamy 4 wkręty trzymające schowek. Oprócz tych wkrętów trzyma się on na metalowym
zatrzasku. Wkładamy palec w otwór od blokady klapki i ciągniemy. Musi pójść.
Zdejmujemy plastikową osłonę boczną podważając o oznaczonych miejscach. Trzyma się ona na dwóch
zatrzaskach metalowych i dwóch plastikowych.
Zdejmujemy kanał nawiewu na nogi. Wsunięty jest od góry w inny kanał od dołu trzyma się na spince.
Zdejmujemy półkę znajdującą się pod schowkiem. Znowu dwa zatrzaski metalowe, które trzeba podważyć i
wysunąć z mocowania.
Odpinamy z mocowania rurkę schładzającą schowek z mocowań. Jeden znajduje się za wtyczką z przewodami,
drugi przy obudowie nagrzewnicy. Ułatwi to nam dostęp do klapki od filtra.
Oczom naszym ukazuje się następujący widok. Filtry są w głębi pod klapką na zatrzasku.
Odpinamy rzeczony zatrzask na dole i wyciągamy filtr.
Jeżeli jest to pierwsza wymiana filtr jest jedno-częściowy. Trzeba wykazać się sporą cierpliwością, aby jego
stamtąd wydłubać. Przy pierwszym przeglądzie na fakturze miałem wpisany filtr kabinowy, ale jak widać nie
został on wymieniony.
W tym momencie warto by zdezynfekować nawiewy. Ja użyłem środka z firmy NORMFEST, ale można użyć
coś innego do tego służącego.
Robimy chwilę przerwy, parę głębokich wdechów i zakładamy nowe filtry.
Najpierw pierwszy, nie ma z nim żadnego problemu. Potem podnosimy go do góry za pomocą brzeszczotu,
linijki czy innego płaskownika do góry (ja użyłem suwmiarki ) i wkładamy drugi filtr. Niestety, z tej operacji
nie mam żadnej fotki z bardzo prozaicznego powodu - mam jedynie dwie ręce, a miejsca dla trzeciej z aparatem
i tak nie staje.
Po zakończonej operacji ocieramy pot z czoła zabieramy się do montażu wszystkiego do kupy w odwrotnej
kolejności.
Jedna uwaga - przy montażu boczka warto wyjąć wyłącznik poduszki pasażera i włożyć go najpierw od strony
słupka drzwiowego. Będzie łatwiej ułożyć i wsunąć ten element na miejsce.
Po zakończonej operacji ocieramy pot z czoła zabieramy się do montażu wszystkiego do kupy w odwrotnej
kolejności.
Po wymianie filtrów trzeba uważać, bo dmuchawa może rozwiać misternie ułożoną fryzurę małżonki.
Jeszcze jedno. Warto sprawdzić stan naładowania klimatyzacji. Jako że LIII jest pojazdem dość świeżym, nie
wszystkie zakłady mogą znać ilość czynnika chłodzącego. Powinno go być 650 +/-35gr
Teraz to już chyba wszystko.
Powodzenia.
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
© 2009 Po zniszczeniu przeszłości przyszedł czas na budowanie przyszłości. - Ceske - Sjezdovky .cz. Design downloaded from free website templates