[ Pobierz całość w formacie PDF ]
SKORPION 2000A Zl M
KOMPUTEROWY SYSTEM ALARMOWY
INSTRUKCJA MONTAŻU
CHARAKTERYSTYKA OGÓLNA SYSTEMU
W skład systemu alarmowego SKORPION 2000A wchodzą następujące elementy:
- centrala alarmowa,
- dwa piloty,
- wiązki przewodów,
- instrukcja montażu i obsługi oraz karta gwarancyjna.
W klasie standard system alarmowy musi posiadać syrenę alarmową
z
własnym zasilaniem, czujnik
udarowo-ultradżwiękowy oraz czujniki klapowe.
ZASILANIE
System alarmowy posiada układ podwójnego zasilania z akumulatora samochodowego. Do akumulatora
samochodowego łaczy się:
- wejście nr 7 (główny plus), z którego zasilany jest układ systemu alarmowego i kierunkowskazy,
- wejście ar 4 (plus dodatkowego zasilania) zasilanie układu systemu alarmowego bez kierunkowskazów.
W przypadku uszkodzenia bezpiecznika „głównego plusa" (np. przez zwarcie kierunkowskazów) system
zasilany będzie nadal przez wejście nr 4.
PRZEWÓD AWARYJNY
Przewód awaryjny wyprowadzony z obudowy centrali alarmu umożliwia załączenie przekaźnika blokady
(przez podanie masy) bez względu na stan w jakim znajduje się alarm. Przewód powinien być schowany, a
właściciel poinformowany o miejscu jego ukrycia.
Całkowite odłączenie systemu nastąpi po wyjęciu bezpieczników głównego zasilania i podłączeniu
przewodu awaryjnego do masy.
SYRENA ALARMOWA
Syrena alarmowa podłączona do systemu alarmowego (ewentualnie z powiadomieniem radiowym), nie
może pobierać prądu większego niż 2. 5A (bezpiecznik max 3A).
ANTYNAPAD
Centrala posiada funkcję antynapadu. W alarmach, z aktywnym antynapadcm należy podłączyć przewód nr
12 przez przełącznik sensorowy lub switch z masą, Jeśli funkcja antynapadu ma być wyłączona na stałe
należy trwale zewrzeć przewód nr 12 do masy.
CENTRALNY ZAMEK
System alarmowy posiada wyjścia do sterowania centralnego zamka -masa (-150mA) na włączanie i
wyłączanie systemu. Do wyjść tych można w razie potrzeby w bezpośredni sposób dołączyć sterownik
zamka centralnego lub cewki dodatkowych przekaźników.
Systemy mają ustawiony czas wyzwalania zamka centralnego na 1sck.
OPCJA PODŁĄCZENIA LINII DRZWI DO LAMPKI WEWNĄTRZ SAMOCHODU
Aby umożliwić montaż alarmu w samochodach, w których masa na linii drzwi ginie po pewnym czasie od
zamknięcia drzwi, należy przeciąć czerwoną, pętelkę znajdującą się na tylnej ściance centrali. Linia drzwi
stanie się aktywna dopiero, gdy lampka zgaśnie. Pozostałe linie wywołujące alarmowanie są aktywne od
razu po uzbrojeniu.
Jeśli system zostanie uzbrojony po zgaśnięciu lampki, alarmowanie będzie występować od razu po otwarciu
drzwi.
Otwarcie drzwi przy uzbrojonym alarmie spowoduje 30-to sekundowe alarmowanie. Jeżeli alarmowanie się
zakończy, a na linii drzwi nadał będzie stan niski (otwarte drzwi, świecąca lampka, uszkodzony czujnik),
system będzie reagował na każdą zmianę stanu.
UWAGA! Po przecięciu pętelki nie będzie sygnalizacji niedomkniętych drzwi.
SKORPION 2000A Zl M - INSTRUKCJA MONTAŻU
OPIS 1 PARAMETRY WYPROWADZEŃ
• nr 1 i 2 - rozłączenie zapłonu (rozrusznika lub pompa paliwowej) samochodu.
Parametry - Imax 10A
Złacze 12 pin
• nr 3 - główna masa systemu.
• nr 4 - dodatkowy plus zasilania (z instalacji lub akumulatora samochodowego).
Parametry - + 12V/3 A;
• nr 5 - przewód zasilający syrenę alarmową (powiadomienie radiowe).
Parametry - + 12V /Imax 2. 5A
• nr 6 i 8 - przewody świateł sygnalizujących stan alarmowania (np. kierunkowskazy). Parametry -
+ 12V impulsowo/ 10A
• nr 7 - główny plus. Podłączyć za bezpiecznikiem istniejącym w instalacji samochodu
lub zainstalowanym przez montującego. Obciążalność bezpiecznika powinna być większa niz
suma prądów płynących przez wyjścia 5, 6, 8 plus 1 A.
Parametry - + 9-15V/I we 5+6+8 + 1A
« nr 9 i 10 - sterownik zamka centralnego lub przekaźniki wykonawcze sterujące zamkiem
centralnym
(ZC).
Złącze nr 9 podaje masę przy włączaniu systemu (zamykanie ZC), złącze nr
10 podaje masę; przy wyłączaniu systemu (otwieranie
ZC).
Parametry - +0, 3V (masa, -150 mA)
przez 1 sek.
• nr U - plus diody sygnalizacyjnej. Parametry - + 5V/10mA
• nr 12 - kasowanie antynapadu przez zwarcie do masy przez wyłącznik mechaniczny lub
sensorowy. Parametry - +0-1V/2 mA min 200 ms
• nr 13 — przewód od plusa zasilającego instalację zapłonowa samochodu. Uniemożliwia włączenie
systemu alarmowego w trakcie jazdy, a także wprowadzi w stan alarmowania (wyzwoli alarm) w
stanie czuwania. Parametry - + 9+15V/2 mA min 200 ms
• nr 14 - przewód podających masę od czujników klapowych i drzwiowych (wyzwolenie
ALARMU POWAZNEJ INGERENCJI). Parametry - • 0-4V/5 mA min 200 ms (1, 5 s. załączenie
antynapadu)
Zlacze 3 p
in
— podłączenie czujnika udarowego CU1, udarowo - ultradźwiękowego CUU3/CUU5
lub innego
• nr 15 - napięcie zasilające czujnik Parametry - +12V/100 mA
• nr 16 - wyjście czujnika np.: udarowego, ultradźwiękowego. Masa podawana od czujnika
powoduje wyzwolenie alarmów CZTERO i TRZYDZIESTOSEKUNDOWYCH. Parametry - +
0+0. 3V/5 mA min 30 ms
• nr 17 - masa czujnika np. udarowego, ultradźwiękowego lub innych. Parametry - +• 0. 2V masa
kluczowana -100 mA - wyjście zabezpieczone.
• nr Al - kabel awaryjny powodujący, po podłączeniu do masy, zadziałanie przekaźnika blokady
bez względu na stan w jakim znajduje się alarm.
DANE TECHNICZNE
•
centrala alarmowa
Napięcie zasilania systemu alarmowego: +I2V (9-15V)
Pobór prądu:
-w stanie spoczynku
pilot
Napięcie zasilania +12V
Pobór prądu
3 + 5 mA
10 mA ± 20%
Bateria
A23
-w stanie czuwania
12 mA + 20 mA prądy
czujników
Zakres temperatur pracy- -35^ -^ +80C
*Prądy płynące przez wyjścia nr 5, 6, 8
** Wyłączenie antynapadu (podanie
masy) może być realizowane przez
wyłącznik sensorowy lub mechaniczny
*** Podłączenie realizowane tylko dla
syreny z własnym zasilaniem
Podłączenia realizowane przy klasie
standard (STD):
- alarm zmiennokodowy (Z1 M)
- syrena z własnym zasilaniem
Uwaga !
Z wyprowadzenia nr 7 zasilany jest
układ systemu alarmowego
i kierunkowskazy.
Przy zwarciu kierunkowskazów
uszkodzony zostanie bezpiecznik
umieszczony na wejściu nr 7, a alarm
zasilany będzie z wejścia nr 4.
Wyprowadzenie nr 4 należy podłączyć
do (+) akumulatora samochodu.
SYRENA Z WŁASNYM
ZASILANIEM
AUTOALARM
SKORPION 2000AZ1M
UWAGA ZMIANY
Ta wersja alarmu została
przystosowana do montażu w
samochodach, z wykorzystaniem
sygnału z lampki wewnątrz kabiny
(więcej informacji w instrukcji
montażu).
Informujemy, że w naszej ofercie
pojawił się alarm alfa z nowymi
pilotami. Więcej informacji
znajdziecie Państwo u dystrybutorów
i producenta.
INSTRUKCJA OBSŁUGI
KOMPUTEROWY SYSTEM ALARMOWY
SKORPION 2000 A Z1M
SKORPION 2000 A Z1
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
© 2009 Po zniszczeniu przeszłości przyszedł czas na budowanie przyszłości. - Ceske - Sjezdovky .cz. Design downloaded from free website templates